• eAutósok.hu - FeLVILLANYOZ
  • info@eautosok.hu
eV - TISZTÁN eLeKTROMOS
Végre gyártják az i4-et, hamarosan az utakon a legszexibb villanyos BMW
Végre gyártják az i4-et, hamarosan az utakon a legszexibb villanyos BMW

Kozári Balázs Attila
Kozári Balázs Attila

Kedves hód. Ez az első ami eszembe jut az elektromosra irányzékolt 4-es coupe bmw-ről, ami benzinesként és dízelként is heves érzelmeket vált ki belőlem amúgy, hát még ha villanyosan vünnyög, és erős mint a veszedelem.

A német autógyártó átfarigcsálta a müncheni üzemet, amelyben így most a belsőégésű és a plug-in modellek mellett elektromos autót is könnyen lehet sorozatban gyártani. Peter Weber azt mondta, a 100 éves gyár átépítése és bővítése óriási kihívás volt a gyártás leállítása nélkül, de a csapat kitűnő munkát végzett. 

Könnyebb dolga van a BMW-nek az i4-gyel, mint egy teljesen új elektromos modellel, hiszen előbbi karosszériaelemei nagyrészt megegyeznek a belsőégésű motoros változatéval. Így a gyártás feladatainak 90%-a nem igényel újításokat a rendszerekben. A padló és az autó hátsó része új berendezésekkel készül, a sarkalatos pont pedig a nagyfeszültségű rendszer beépítése, amihez egy vadonatúj, automatizált gépet vetett be a német gyártó.

A létesítmény a BMW elektromos jövőjének egyik záloga: 2023-ra az itt gyártott járművek fele elektromosított hajtással fogja falni a kilométereket, nagy részük pedig teljesen kibocsátásmentes lesz.

A fenntarthatóság és az energia tisztasága miatt mostanában szokás aggódni, de a BMW ezzel kapcsolatban is eloszlatott néhány kételyt:

a gyárhoz kapcsolódó logisztikai (szállítási) folyamatok károsanyag kibocsátásait öt év alatt nullára csökkentik, mindezt elektromos teherszállító járművekkel, és a vasút előnyben részesítésével, emellett a legyártott i4-ek a közelben lévő vízerőművek által termelt megújuló áram felhasználásával gurulnak le a sorról.

Hirdetés

Az i4 egy kifejezetten dögös, sportos kupé, ami sokak szívének kedves lehet, már csak a formája miatt is. A most kapható egyik legsportosabb elektromos autó, amelyben a szexi forma mellett megfelelő erő is lakozik.

A gyengébb modell, az i4 eDrive40 itthon 19.690.000Ft-ért vihető, ezzel 5,7 másodperces 0-100-at, 585km-es WLTP kombinált hatótávot, és 250kW-os rendszerteljesítményt kaphatunk. Az erősebb modell azonban még brutálisabb: az i4 M50 (ami nem mellesleg a legelső tisztán elektromos M-es BMW) 400kW-os összteljesítménnyel, összkerékhajtással, és 3,9-es 0-100-zal tépi le a fejünket, mindezt 513 kilométeren keresztül.

Persze ezért cserébe ki kell fizetni a 23.969.999 forintos vételárat, ami azért nem piskóta, de biztos vagyok benne, hogy aki rászán ennyi pénzt egy autóra, az nem fog csalódni az M-es i4-ben.

Tags :
KÖVeSS Be
Adatvédelmi beállítások