eAutósok.hu
Ha elektromos autó, akkor kikerülhetetlen a Nissal Leaf, hiszen ez a Nissan első tisztán elektromos autója, amit szériagyártásban piacra dobtak, nem kis sikerrel. – tesztelte a Bp-i Autósok Közössége
Lehet szeretni az elektromos autókat és utálni is, de ahhoz nem fér kétség, hogy mindenkit ez foglalkoztat napjainkban…
Mégpedig azért, mert a gyártók szerint ez a jövő, mi meg sodródunk az árral ugye…
Azért ezt, a kifutó Leafet teszteljük, mert ezt 2010-től gyártják és mára elérhető ára lett használtan is, 90% feletti akkukapacitással.
Nézzétek hát a videónkat:
Röviden: Ezt tudjuk használtan megvenni úgy, hogy semmi baja:
- Szervizigényük ezeknek egyenlő a nullával. Az akkupack nem szokott elromlani. Csak a futóműre kell, ha kell költeni.
- Elektromotorról sem hallottuk még, hogy tönkrement volna
- 2010-13-as modelleket 80-100 ezer km-rel 3-5 millió Forintért tudunk megvenni használtan, állapottól függően.
Hatótávja a 24kWh-s kivitelnek kb 120-150 km, a 30 kWh-snak pedig olyan 200 körül.
Kisebb autó ez, mint a Prius, de ugyanakkor korrekt kis családi kompakt.
Tesztautónk egy csúcsfelszereltségű fél éves autó, így nyilván a beltér és a futómű halk, viszont aki használ ebből 2003 környékit is ugyanezt igazolja vissza. Baromi jók ezek használtan is.
Aki nap-mint nap tervezhetően ingázik, annak nagyon megérheti,
de csak, ha tudja otthon tölteni.
Amúgy maximum második autónak ajánlható…
A sebesség…… őőőőő irányválasztó jópofa, futurisztikus. 1-et hátra a D fokozat, kettőt hátra a B, ez egy energiatakarékossabb mód, ami segít a visszatöltésben lejtőn. 1-et előre pedig a rükverc.
A beltér műanyag nagy-részben, amit a Nissan az újrahasznosításra fog. Ezzel azért jelzik, hogy ez mégiscsak egy alsó-középkategóriás autó. Borzasztóan sok zongoralakk feketét használtak, ami ugye gyűjti a port és az ujjlenyomatokat.