• eAutósok.hu - FeLVILLANYOZ
  • info@eautosok.hu
eV - TISZTÁN eLeKTROMOS
Kormányváltás után megérkezett a Toyota elektromos SUV-ja – FOTÓK
Kormányváltás után megérkezett a Toyota elektromos SUV-ja – FOTÓK

Kozári Balázs Attila
Kozári Balázs Attila

Ma reggel, hosszú idő után bemutatta a japán autógyár azt az autót, amit már megvillantottak áprilisban, de akkor nem mondtak mellé semmilyen műszaki adatot.

A tanulmányautóval indult el a Toyota elektromos brandje, a bZ, amely alá a Hyundai “Ioniq” márkájához hasonlóan beállíthatók az elektromos vasak. Az elnevezés a Beyond Zero kifejezésből ered.

A végleges formájában bemutatott bZ4x a tanulmányhoz képest alig változott, az egyetlen sarkalatos változást viszont legalább annyian fogják sajnálni, mint imádni.

A kocsi a Subaruval közös vadonatúj e-TNGA platformra épül, ő az első sorozatgyártásra érett típus ezen a padlólemezen. Ez azt is jelenti, hogy ebből az autóból már egyáltalán nem készül belsőégésű motorral hajtott változat.

Belerejtettek még 71,4 kilowattórás akkumulátort, amivel 450km WLTP hatótáv jár papírforma szerint, a cellák pedig folyadékhűtést kaptak, amivel a Toyota ígéretei szerint tíz év múlva is lesz 90% kapacitásunk.

Sok elektromos autóhoz hasonlóan itt is egy alap, és egy komolyabb változatot kapunk, amik között viszont például a BMW i4-gyel ellentétben nincs hatalmas különbség.

A gyengébb modell elsőkerékhajtású, 201 lóerős, és 265 Nm nyomatékkal rendelkezik. Az erősebb, összkerékhajtásos hajtáslánc viszont összesen 14 lóerővel és 71 newtonméterrel teljesít többet, így az előbbi érték 215 Le, utóbbi pedig 336 Nm. A kicsi különbség a gyorsulásban is tetten érhető, 8.4 helyett 7.7 másodperc alatt tudja a 0-100-as az erősebb modell. Egypedálos vezetésre is lehetősége lesz annak, aki ezt a funkciót örömmel használja.

Érdekesség, hogy a két verzió között akkukapacitásban nincsen eltérés, mindkettőben a fent említett kapacitás érhető el.

Az akksit CCS csatlakozón keresztül 150 kilowattos villámtöltéssel fellökhetjük 80%-ra. 2022-ben kapunk 11kW-os háromfázisú rendszert, addig 6,6kW a töltési plafon AC hálózat esetében.

Mivel napelemes tetőt is terveztek az autóhoz, napos helyen állva teljesen ingyen kilométereket kaphatunk a természettől.

A tanulmányautóhoz képest egyetlen dolog változott lényegesen: míg áprilisban kizárólag yoke kormánnyal láthattuk a kocsit, a mostani sajtófotók között már számtalan hagyományos, kerek kormányos kép is van. A műszeregységnek is nevezhető izgalmas formájú LCD kijelző ettől még ugyanolyan különleges maradt, mint tavasszal láttuk.

Hirdetés

A bZ4x európai premierjére december 2-án kerül majd sor, az előrendelés pedig december 15-én kezdődhet. A gyártáshoz Japán és Kína egyaránt a kiválasztottak közé került, az első példányok érkezésére pedig 2022 közepéig kell várni.

KÖVeSS Be
Adatvédelmi beállítások