• eAutósok.hu - FeLVILLANYOZ
  • info@eautosok.hu
HÍReK
Használt elektromosnál erre nagyon figyelj oda, mert extrém terhelést kap
Használt elektromosnál erre nagyon figyelj oda, mert extrém terhelést kap

Csősz Krisztián
Csősz Krisztián

Az elektromos autók technikája jellemzően kevésbé használódik el, kevésbé rejthet hibákat, mint a benzines vagy dízel kocsiké. Részben azért, mert egy csomó rizikófaktornak számító alkatrész egyszerűen nincs is meg bennük (kuplung, váltó, turbó, vezérlés, üzemanyag-ellátórendszer, stb.), részint azért, mert a rezgésmentes, fékezés helyett-mellett visszatöltéssel lassító elektromos motor kíméletes az autót többi elemével, alkatrészével is.

Ugyanakkor a villanyautók kategóriájukban mindig jóval nehezebbek, mint a benzinesek, dízelek, 

így a futómű, a lengéscsillapítás, a kormánymű extrém terhelésnek van kitéve, ezek állapotát fontos ellenőrizni vásárlásnál.

– emelte ki használt elektromos autók vásárlásával kapcsolatos cikkében a netriskauto.hu

Villanyautó-vásárláskor tehát fontos az autó előéletének minél alaposabb feltárása. Szerencsére sok korai elektromosautó-vásárló nagyon elkötelezett a még ma is újnak számító technológia iránt: Érdekli az autója és odafigyel rá, úgy használja, úgy tölti, hogy minél kíméletesebben bánjon az akkumulátorral. Közvetlenül a tulajdonostól vásárolni, magánszemélytől elektromos kocsit venni jobb kilátásokkal kecsegtet, mint egy céges villanyautó megvásárlása, bizonytalan előélettel.

Jelenleg az itthon eladott új autóknak csak két százaléka elektromos. Ugyanakkor Németországban, a hazai használtautó-import fő forrásországában már nagyjából minden nyolcadik új autó tisztán elektromos hajtású.

Amerikában pedig a használtpiaci eladhatóság szempontjából három elektromos autótípus, a Tesla Model 3, a Chevrolet Bolt és a Tesla Model S áll az élen, meghirdetésük után ezeket a kocsikat viszik el a legrövidebb időn belül a használtautó-vásárlók. – világított rá a portál.

A legnagyobb félelem a használt elektromos autó vásárlásánál természetesen az akkupakk állapota, mivel ez alapvetően befolyásolja a megtehető hatótávot. Az akkumulátor állapota, még kihasználható kapacitása márkaszervizekben vagy szakszervizeknél lekérdezhető, kimérhető, de több villanyautó a fedélzeti rendszerein is megmutatja, hány százalékra tölthető még az akkuja egy teljes feltöltéssel.

Azt viszont sajnos nem lehet egyértelműen, biztosan megmondani, hogy a jövőben milyen további ütemben lehet számítani a kapacitásvesztésre. A lítium-akkumulátorok élettatamára hatással van egyebek mellett az adott konstrukció műszaki kialakítása (leginkább a hűtés, temperálás hatásossága) és a használati szokások is.

A legfontosabb, hogy ezek az akkuk nem “szeretnek” huzamosabb ideig teljesen feltöltve vagy teljesen lemerülve állni. Sok gyártó a garanciális feltételek között is megemlíti a hetekig csurig töltve parkolást vagy a gyakori teljes lemerítést, mint szavatosság-kizáró okot!

A villanyautók a nagy hőmérsékleti szélsőségeket se kedvelik, szintén garancia-kizáró ok lehet az extrém melegben vagy hidegben való használat, tárolás. Ezek a szélsőséges használati viszonyok nagyobb terhelést jelenthetnek az akku számára, mint az optimális körülmények között elért jóval magasabb, akár többszörös futásteljesítmény!

Forrás: netriskauto.hu

KÖVeSS Be
Adatvédelmi beállítások