• eAutósok.hu - FeLVILLANYOZ
  • info@eautosok.hu
eV - TISZTÁN eLeKTROMOS
Benzines Megane-t szeretnél? Megszívtad! – Renault Megane E-TECH
Benzines Megane-t szeretnél? Megszívtad! – Renault Megane E-TECH

Kozári Balázs Attila
Kozári Balázs Attila

A Renault Megane az utóbbi évek egyik jellemző területi képviselő autója volt. Rengeteg céges lízing, ezer meg ezer fehér, unalmas felszereltségű kombi példány után azonban most eljön a változás.

MIVAAN? Érdekes lesz???

Lényegében igen. Meg nem is. Rakjuk ezt tisztába:

A Renault úgy döntött, hogy SUV-ot csinál a Megane-ból is. Ezt a váratlan fordulatot! Tegye fel a kezét, aki meg van ezen lepve! Mi? Senki? Nem lepődtem meg… Ezzel együtt viszont egy meglepően érdekes autó született a Megane E-TECH képében, ami annak ellenére, hogy mekkorának tűnik, egy picike autó.

A Renault Zoé sikerei után a cég egy másik villany modellel kívánja meghódítani az európai piacot. A kicsi, kedves kis gömböc után, most egy kicsit nagyobb, elég divatos és stílusos gömböccel rukkoltak elő, aminek az első legszembetűnőbb tulajdonsága,

hogy nem lesz kapható belőle se dízel, se benzines. Viszlát kedves, keveset fogyasztó 1.6 dci, szívünkben örökké élsz, az első turbófelújításig biztosan…

Az autó teljesen elektromosnak épült, ugyanarra a platformra egyébként, mint a Nissan Ariya. A jövőben biztosan láthatunk még a Renault-Nissan-Mitsubishi hármasból egyéb modelleket is ezen a platformon,

bár ezen meglepődni nem érdemes, mindenki ezt csinálja az utóbbi években. Egy platform, sok modell.

Sajnos a villany platform ellenére első csomagtartónk nincsen, amit én is sajnálok, mert szerintem azon kívül hogy nagyon praktikus, végtelenül stílusos is. A hátsó csomagtartó egyébként 440 literes.

Az autó tényleg picike, vagy legalábbis cuki, az biztos. Inkább olyan emelt csapott hátú formája van. Megkapta a régóta ismert Renault-os stílusjegyeket, a számomra nagyon kedves, furcsa formájú ledes menetfényt előre, kellemes csík lámpákat hátra, egy alacsonyabb, csapott oldalnézetet, és akár 20”-as, brutális méretű felniket. Továbbá megjelenik rajta a márka új emblémája, ami szerintem telitalálat, pont mint a legtöbb új márkaarculat, amiket a gyártók az utóbbi egy-két évben magukra öltöttek.

Sarkos beltér, sarkos vélemény

Az autó belseje nem biztos, hogy mindenkinek tetszeni fog, de ebben az én véleményem amúgy is sokszor eltér másokétól, úgyhogy már megszoktam. Én imádom! A központi elem ez a fura formájú nagy tablet, ami végre nem az a szögletes, unalmas, műanyag keretes borzadvány, ami a régebbi Renault modellekben volt.

Annyira jót tesz egy kijelzőnek, ha játszanak a formájával, hogy elmondani sem tudom. Ráadásul még a vezető felé is fordították. Élek, szögek persze vannak mindenhol, de én azt érzem, hogy kicsit mindenből is jut. Van ív, van hegy, van szép elegáns egyenes, és van fura szokatlan kiálló telefontartó is.

Nézzétek meg, lehet, hogy velem van a baj, szerintem zseniális. Aki ismer, az tudja, hogy nagyon szeretem a műfajkeveréseket, így itt is odavagyok ezekért. A tableten a mostanában egyre gyakoribb Android fut, annak minden előnyével és hátrányával együtt.

renault.hu

A műanyagok minőségét igen nehéz videóról megmondani, rossznak nem tűnik, de persze bármi lehet. Nyilván a fullos kivitelt mutogatják, biztosan lesz fapadosabb is, de majd meglátjuk 2022-ben, amikor gyártani kezdik.

Jó-jó, de mennyit megy?

Az összeset! Na jó, korszerű villanyautó ide vagy oda, ez túlzásnak hangzik.

Ami viszont nem hangzik túlzásnak, az a 40, illetve a 60 kWh. Főleg a 40. Egyik sem számít nagyon nagynak, viszont ez egy kicsi autó, így a hatótávja kellemes lehet, persze felhasználástól függően.

A 60-as akkus modell WLTP hatótávja 470-480km körül várható, városban nagyjából lehet is majd számolni ennyivel, autópályán meg sanszos, hogy megüti a bűvös 300-as “sztenderdet”, amit mostanában kezdünk megszokni az átlagos villanyautóknál.

Lesz egy erősebb és egy gyengébb modell is, az erős 214 lóerő, 300Nm-es nyomatékkal, 7.4mp-es 0-100-as gyorsulással, és elsőkerék meghajtással. Mehetünk vele maximum 160-nal, illetve mehetnénk, ha lehetne ennyivel menni itthon, ugye…

Ha tölteni kell…

…akkor lehetőleg ne gyors töltőn, mert az minden lesz, csak gyors nem.

Ahogy ez szokott lenni, a papíron 22kW-os oszlop itt is csak elv és álom marad, az ilyenről, meg otthoni töltőről, 7.4kW-tal tud tölteni a jármű, ami otthonra tök jó, de a kávészünet elég hosszúra fog húzódni.

Kevesen kávéznak 10 órán át, pedig addig kéne, ha 0-ról 100%-ig töltünk.

Más a helyzet a DC, azaz villámtöltéssel. A 130kW-os áramvételezés egy nagyon korrekt érték, elég a szokásos 30 perces 10-80%-hoz. Semmi extra, de egynek nagyon jó.

Akinek ez így nem elég zöld, az örülhet, mert a kocsi belsejében rengeteg reciklált anyag van, a motorban pedig kizárólag újrahasznosított fémek. Az akksiba pedig a gyártás során kevesebb kobalt kerül.

Ár(adás)

Ennek a kedves kis guruló gömböcnek a pici autók az ellenfelei. Opel Mokka, Citroen e-C4, elektromos DS modellek, meg hasonlók. Az elhangzottak alapján a cég az elérhető árkategóriába kívánja pozicionálni a Megane E-TECH-et, így ha esetleg sikerülne alá lőni a konkurenciának árban, ezzel a stílusos, dizájnos külsővel és belsővel vegyítve igazán jó kombó lehet. Ebben az esetben szerintem sokan fogják venni, persze csak akiknek bejön a fura tablet, és a hurkos-girbegurba ledes nappali menetfény.

Jövő nyár környékén meglátjuk.

Borítókép: renault.hu
Tags :
KÖVeSS Be
Adatvédelmi beállítások